martes, 25 de junio de 2013

Soferul accidentului din Muntenegru era politist

Am scris si eu un mesaj la un articol din Romania libera asupra temei dar, probabil ca nu ma mai loghez eu bine, ca de destul de multa vreme mesajele mele nu mai reusesc sa gaseasca ... poarta de intrare. Mesajul meu zicea asa:


"Transportul tahografizat are un regim special, un regim pe care doar politia (in colaborare cu patronii din transport) il pot incalca. Si pontistica tara romana face parte dintre tarile care au batut europeana legislatie tahografista cu propriile ei cuvinte in dauna, in primul rand (clipa de clipa) a acelor angajati din transport carora "lumea" le spune din inertie, "soferi" dar carora legislatia specializata le-a rezervat (perfect motivat) denumirea de "lucratori mobili". Povesti ca ... unul din soferi facea de 20 de ani traseul (ce treaba are experienta unuia cu a celuilalt, ca nu este gripa ca sa se transmita), ca  tocmai vroiau sa-i dea concediu (si in "soferia industriala"  scot sefii foi de concediu in numele angajatilor lor oricand sefii doresc, fara ca angajatul sa vada concediu decat cel mult in forma, ca sa-si poata baga sefii banii in buzunare. Au sa matraseasca si magaria asta pentru ca ... asa e interesul. Pdl-eii sunt ignoranti asupra domeniului asta dar usl-ul ... e snob rau".

Daca n-as fi eu cel care de niste ani buni (cam de prin 2008) tot incerc sa strang dovezi spre a arata sclavagismul din "transportul rutier comercial", daca nu eu as fi cel ce administreaza poate mai mult de 10 pagini asupra temei (atat in romana cat si in spaniola) as avea dubii ca gresesc dar, cred ca acest accident este un prilej de a se scoate le iveala matrapazlacurile pe care potentatii (in ordinea data de ierarhia juridica) din transportul european ( cu "condimente" ... dupa gust, nationale) le fac, nu de azi de ieri ci de cand (relativ) nou formata Comunitate Europeana a incercat sa evite sclavagismul dar "ei" au intors legislatia tahografului impotriva telului lui insusi (cu ajutorul principalelor victime, ... soferii).
Iata aici o lista cu ... parte din paginile (sau/si blogurile) mele ... tematice:
- Obrero europeo del transporte ;
- Trabajador movil
- Server european transport ;
- Partido europeo del piloto ;
- Lucrator mobil union;
- Lucratorul mobil;
- Tacografo & tacografero;

Legislatia domeniului asta este extrem de "gaunoasa". Este o legislatie obtinuta politic, in conditiile "abia nascutei" noi tari: Comunitatea Europeana.
Unii au incercat sa promoveze o legislatie care sa ajute "fair-play"-ul sa fie ... la el acasa. Altora, competitia ... fara respectarea regulei, le este "mediu favorabil".
Din pacate, din "conlucrarea" acestor doua curente a iesit o legislatie suficient de anemica, incat "hotilor" (intotdeauna mai ... "dedicati scopului propus"  decat "paznicii") le-a fost foarte usor sa prosteasca "norodul, gura-casca" si sa-i dea na-na "norodului" insusi, cu propia-i arma.
Politia stie bine pe unde sunt "gauri" in acest "gard" legislativ si ... nu era ea fraiera sa nu fure din oile ale caror paznic a fost pusa (ca lup) sa le pazeasca.

"Intreprindere de transport" desi suna a "intreprindere" este cu totul altceva. (si) Aceasta aparenta inseala al naibii nu doar "ignorantul (in materie)" ci ... tot ce misca, intr-o proportie covarsitoare.
"Lucrator mobil" nu poate ajunge nimeni decat doar daca este supus de catre o "intreprindere de transport" unei simbioze intre "permisul sau de conducere" si un "contract individual de munca".
Odata "simbiozat", subiectul intra intr-un "regim special" asemanator atat astronautilor in misiune cat si inrolatilor in ceea ce stim ca se numeste "legiunea straina".
In acest regim "subiectul" se afla in situatia de ... contorizat in fiecare clipa (trebuie sa dea socoteala de fiecare clipa). (Aparent tahograful este o "cutie neagra". In realitate aceasta "cutie neagra" a fost deturnata de la rolul ei de "cutie neagra" de catre proprietarii vehicolelor prin fortarea mainilor propriilor lor angajati).
Aceste "clipe" sunt impartite pe 4 - 5 "sectoare": In limbajul "lor" aceste "sectoare" sunt ... botezate asa: "conducere", "alte munci", "odihna" si "disponibilitate" (in realitate ar trebui sa fie doar doua: "conectat la tahograf" versus "desconectat de la tahograf"). Felul tendentios,  in care este interpretat tot noianul (fascicolul) de legi care se concentreaza asupre temei face ca angajatul (subiect in primul rand al "Dreptului laboral"
Trebuie sa "pontezi" in fiecare clipa (esti asemeni unui aparat conectat la priza). Nu poti aparea ca "deconectat 3 zile fara ca pentru asta intreprinderea sa nu-ti dea un justificant (un certificat special pe care trebuie sa inscrie "motivatia". In mod normal intreprinderea ori este vie (asigura in ritmicitate legala de lucru) ori este moarta (si atunci nu are decat sa se declare falimentara si sa se apuce de altceva).
Pentru "lup" insa este "floare la ureche" sa puna "mielul" cu botul pe labe si sa-l faca sa semneze certificatul indiferent motivatia pe care "lupul" doreste sa o treaca.
De obicei se scrie "concediu" iar dupa 28 de zile inscrisul asta are mai putina  valoare decat o hartie igienica deja folosita pe una din parti.
Are ... lupul destula vina dar mult mai vinovata este  ... Societatea (societatea in general) pentru ca ea este cea care ii  creaza "lup"-ului circumstantele necesare pentru ca lupul sa o pacaleasca chiar pe ea (pe Societate insasi) pentru ca Societatea fiind "a noastra", castigurile se strang la "ei" iar pagubele le impartim intre toti (minus "ei").
In mod normal (cu toata "noua lor legislatie") politistul nu avea cum sa compatibilizeze doua activitati din care una este "zburatul asta afara din propria-ti viata" care, in forma scapata (sau mai bine zis ... scoasa) de sub controlul Societatii, este (de ani de zile) "transportul rutier comercial"

Or sa incerce, de sus ( din liniile 2 - 3 ale "piramidei sociale") in jos, sa musamalizeze.
Ca la papusile Matrioska, celei mai mari ii este foarte usor sa-si bage sub poale, sa le faca disparute, pe cele mai mici decat ea. Si, vor reusi.
Dar, accidentul asta este o ocazie de a se transforma intr-un epicentru al unui cutremur care sa mai reazeze, care sa mai niveleze (cat de cat) ... teribilele diferente dintre varful Everest si groapa Marianelor din "transportul rutier comercial".  
  

Acest articol  este un ciotMa poti ajuta (intrebandu-ma) (stimate lector) pentru completarea lui (ca la un simultan de sah, nu poti da "raspunsuri" mai inainte de a ti se formula "intrebari". Faci "o mutare" iar daca ti se raspunde continui cu mutarea "a doua" si ... asa mai departe)




 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario