De vazut:
consemnare(dex), disponibilitate(dex), veghe(dex) , "Consemnat la domiciliu" ,
"Consemnat la domiciliu", sofer ??? consemnat la domiciliu,
veghea, somnul si activitatea cerebrala
Acest concept: "disponibilitate" este un cuvant-concept, al naibii de ... sugubat.
Hai sa vedem ce cuvant-corespondent ii gasim prin limbi "vecine".
Englezii ii spun "availability".
Spaniolii ii spun "disponibilidad"
Sensul cel mai corect al conceptului "disponibilitate" (disponibilitate despre care tocmai vorbim,
isi gaseste cea mai apropiata corespondenta in ceea ce se numeste: "consemnare la domiciliu".
Doar ca, in acest caz, prin iuteala de mana si nebagare de seama, nu se precizeaza , angajatul
este "consemnat locul de munca". In fapt este "privare de libertate" ascunsa in spatele ...
lipsei de protectie statala.
(Cititi aici, cateva chestii despre "proprietate")
Precum se poate vedea citind aceste cateva chestii despre "proprietate", sunt anumite chestiuni
pe lumea asta (care se pot numi ... "de bun simt") care nu se mai reamintesc nici macar
"incalcatorilor (profesionisti) de lege" pentru ca se porneste de la prezumtia ca chiar si
incalcatorul de lege (profesionist) , apartine (pana la urma) tot "speciei umane".
"Persoana" (orice persoana), are niste "atribute". Aceste atribute o echipeaza cu niste
"obligatii" si cu niste "responsabilitati" (civile, bineinteles). Ca sa-si poate exercita aceste civile
(sociale si socializante) obligatii, fiecare persoana trebuie ca mai intai de toate sa fie ... prezenta.
Din Directiva 2002/15 CE ni se traduce asa:
(b) "perioade de disponibilitate" reprezintă:
- perioadele, altele decât cele de pauză sau de repaos, în timpul cărora lucrătorului mobil nu i se
cere să rămână la postul său de lucru,
dar trebuie să fie disponibil să răspundă la orice apel de a
întreprinde o călătorie sau a relua conducerea vehiculului sau de a
efectua o altă muncă. În special
aceste perioade de disponibilitate
includ perioadele în timpul cărora lucrătorul mobil însoțește un
vehicul
care este transportat cu feribotul sau cu trenul, precum și perioadele de așteptare la
graniță și cele datorate interdicțiilor de circulație.
Aceste perioade și durata lor previzibilă sunt cunoscute în avans de către lucrătorul mobil,
adică fie
înaintea plecării fie chiar înaintea începerii efective a
perioadei respective, sau în condițiile generale
negociate între
partenerii sociali și/sau în condițiile legislației statelor membre;
-
pentru lucrătorii mobili care conduc vehiculul în echipă, perioada
petrecută stând lângă șofer sau
în cușetă în timp ce vehiculul este în
mișcare;
Undeva, scapata ca din neatentie, exista o prevedere care suna asa:
Cap. 2, art 8 punto 8
"Atunci când șoferul alege să o facă, perioadele de repaus zilnic și perioadele de repaus
săptămânal reduse, departe de baza de staționare a vehiculului pot fi efectuate la bordul
vehiculului atât timp cu condiția ca acesta să fie dotat cu cabină de dormit corespunzătoare
și să fie în staționare".
"Atunci cand angajatul .... alege? Si, cum verifica legislatorul ca angajatul a ales sau nu i s-a prestabilit optiunea? Cine, cand, cum verifica daca cabina asigura conditiile minime supravietuirii?
"Angajatul" este obligat la "subordonare juridica".
Nimic anormal.
Anormal este ca angajatorul foloseste aceasta
obligativitate pentru a face din al sau angajat un
prizonier.
Dupa 5 zile in care nu ti se lasa timp decat sa muncesti
pana cand se aduna in disc procentajul de ... 9 ore de
condus,
Daca ai noroc ca acest procentaj sa se implineasca in
15 ore de "prezenta in servici" se mareste sansa sa fii
lasat in pace de al tau angajator, cateva ore (in care o
sa te tina in telefoane). (va urma)
No hay comentarios:
Publicar un comentario