martes, 21 de junio de 2016

Ministerul Muncii si Protectiei Sociale in Transporturi

Titlul acestui post nu desemneaza un lucru care exista ci un lucru care trebuia se existe din chiar momentul devenirii ca obligatorie a Normativei UE a Tahografului.
Normativa UE a Tahografului, este un "scenariu" care se adreseaza doar a trei "personaje": a) antreprenorul (de transport); b) lucratorului individual; c) lucratorului colectiv (de echipa).

Avand in vedere ca la incepturile conceperii acestei Normative, lucratori individuali (cel putin in peisajul social romanesc) nu existau, se subintelege ca conceperea Normativei UE a Tahografului a fost determinata cu preponderenta de dorinta reglementarii relatiei laborale dintre "angajator" si "angajat" (relatie existenta prin intermediului "contractului individual de munca"), si este evidenta incercarea personajului numit "angajator" de a da "spoire" personajului numit "angajat" astfel incat acesta sa para in fata autoritatilor a concura la categoria "individual", in realitate, profitul /beneficiul sa mearga la angajator iar paguba, prejudiciul sa mearga la angajat.



In decursul anilor celor 30 de ani de volan, ca profesionist, am vazut accidente mai mult sau mai putin mediatizate in care au fost implicate persoane de la cele "cunoscute" pana la cele "complet necunoscute", si dupa toate, se trage usa, se face curatenie si se arunca in lada fara fund a amintirilor.

Nu se mai afla apoi nimic despre cum au fost solutionate cazuri, care au fost greselile, ce patesc cei ce utilizeaza rau "telecomanda" in astfel de cazuri.
Aduc in amintire un caz feroviar (ca unul din modelurile de cazuri in care publicul face valva trei-patru zile, si apoi il da uitarii, mutandu-si ochii pe urmatoare evenimenta), si zic aici de "accidentul feroviar de la Santiago".

Aici in imagine este vorba de accidentul rutier din 16 iunie (2016) produs in Spania, in zona de Alicante - Murcia, se spune ca este vorba de un sofer de nationalitate romana (Marcel B. - 53 ani) si se mai spune ca deoacamdata compania al carei nume figura (probabil) pe remorca nu avea idee despre cine putea fi vorba


Dupa cum sa vede in captura de mai jos, "logo"-ul zice-se ca ceva din ansamblul asta "cap tractor-semiremorca ar apartine companiei de transport "La Espada".
Acuma cine mai stie, asa . . . la prima privire, care este contractistul, care e sub-contractistul, sus-sub-contractistul, a cata mana?

Dar, daca autoritatile o iau pe firul garlei in sus, ajung ele si la izvor (numai sa vrea asta cu adevarat, ceea ce . . . e lucru rar)

Problema e ca in "jocul" asta "de-a Normativa", din inceputul aplicarii ei s-a pornit prost, lasandu-se doi arbitri (Ministerul Muncii, pe de o parte, si Ministerul de Interne pe de alta) sa arbitreze un meci care are loc in curtea . . . Ministerului de Transporturi.

Ca sa fie mai clar, ca sa ajungi sa ocupi un post de "sofer profesionist +3,5T" trebuie sa ai indeplinesti doua lucruri deodata: "permis de conducere corespunzator" & "contract individual de munca".
Le ai, impletite intre ele, astea doua conditii, te poti aseza legal intr-un "post de munca" de sub cupola Normativei UE a Tahografului, iara de nu, esti in raport cu aceasta Normativa, contravenient.

Din ambele ministere (al Muncii si al Internelor) iti revin obligatii impletite cum zisei, intre ele, faci treaba, dar vin pe partea ailalta si nu te mai intreaba in cor, ci fiecare din ei de ce il doare (ministerul muncii se multumeste sa cotizezi  la "asigurarile sociale" iar cel de interior sa "cotizezi" cu amenzi si alte contributii.

"Contractul individual de munca" aseaza "angajatul" in situatie de "subordonare juridica", dar Ministerul de Interne" face abstractie de asta (cunoscand sau ne-cunoscand materia "dreptului laboral") si biciuieste "calul" desi calul e biciuit pe fateta cealalta, (prin intermediul "contractului individual de munca), la sange, de angajator.

De-aia pusei aci titlul asta curios, poate mai stii, s-o impiedica de el si vreunul din cei ce stau la soare la cel mai de sus etaj al acestui "vas de croaziera" numit "Viata" si nici habar nu acu ce se pertece in cala "galeotilor"







No hay comentarios:

Publicar un comentario